پارک موزه تاریخی برق لامع احداث می‌شود

شهردار تبریز از احداث پارک موزه برق لامع در راستای حفظ و احیای هویت تاریخی محله‌های قدیمی و تاریخی کلانشهر تبریز خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا، یعقوب هوشیار در حاشیه بهره‌برداری از سالن ورزشی جوانمردان و دیگر پروژه‌های ورزشی منطقه ۲ گفت: تملک پارک موزه برق لامع تبریز با ۱۳ هزار مترمربع عرصه و ۱۰هزار و ۶۰۰ مترمربع اعیان به اتمام رسیده و مطالعات اجرایی و عملیات عمرانی آن در دست اقدام قرار گرفته است. 

شهردار تبریز ادامه داد: تملک و اجرای این پارک موزه جزو تکالیف و برنامه بودجه‌ای سال‌جاری است که به زودی عملیات اجرایی این پروژه که در راستای حفظ و احیای هویت تاریخی کلانشهر تبریز تدارک دیده شده است، آغاز خواهد شد. 

او ضمن اشاره به توجه ویژه مدیریت شهری به حفظ و احیای هویت تاریخی شهر افزود: شهرداری در راستای رفع دغدغه‌های علاقمندان به میراث‌فرهنگی و تاریخی تبریز، اقدام به تملک، مرمت و احیای اماکن تاریخی تبریز کرده است که مقبره‌الشعرا، خانه تاریخی ستارخان، خانه تاریخی باقرخان، عمارت‌ساعت(شهرداری) نمونه‌هایی از پروژه‌های مرمتی و حفاظتی شهرداری است. 

هوشیار اظهار کرد: تملک و اجرای پارک موزه برق لامع در راستای حفظ هویت تاریخی تبریز و محلات آن است که شهرداری تبریز در تلاش است تا عملیات اجرایی آن در اسرع وقت تکمیل و تحویل شهروندان شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه پارک موزه برق لامع در خیابان ۱۷ شهریور و یکی از محلات قدیمی تبریز واقع شده گفت: با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته از شهروندان، شهرداری تبریز درصدد اقدام برای تملک و احداث پارک برق لامع است تا از این طریق علاوه بر کسب رضایت علاقمندان میراث‌فرهنگی، صنعت گردشگری این کلانشهر نیز دستخوش رشد و رونق شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403051000446
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha